.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی به ترکمنستان تلفن زده بود؟
چه کسی به ترکمنستان تلفن زده بود؟

با گذشت یک سال از اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر قطع گاز صادراتی ترکمنستان به ایران، مبني بر توصیه تلفنی یکی از مسئولان کشور، هنوز هویت فرد نامبرده از سوی دولت نهم اعلام نگردیده، اما بسته شدن قرارداد خرید گاز از این کشور به دو برابر قیمت متعارف، ابهامات تازه‌ای را درباره نقش دلال‌های گاز در این باره مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»،‌ صادرات گاز ترکمنستان به ایران در سرمای بی‌سابقه زمستان سال گذشته قطع گردید و پس از آن دکتر احمدی‌نژاد در برخی اظهارات علنی خود از توصیه تلفنی یکی از چهره‌های سیاسی به ترکمنستان برای قطع گاز خبر داد و در برخی ملاقات‌های خصوصی نیز نام برخی از شخصیت‌های نظام و رقبای سیاسی خود را به عنوان مقام تلفن‌کننده به ترکمنستان بر زبان آورد.اما با وجود درخواست رسانه‌ها و نمایندگان مجلس از اعلام علنی این نام‌ها، دولت نهم تاکنون از اعلام رسمی موضوع فوق خودداری کرده است.

با اين حال با انعقاد قرارداد جدید خریداری گاز از ترکمنستان که به مبلغ 350 دلار و دو برابر قیمت روز گاز انجام شده است، منابع غیررسمی جزئیات تازه‌ای را از پشت صحنه قرارداد خرید گاز از ترکمنستان را منتشر کرده‌اند.

بنابر این گزارشها، خرید گاز از ترکمنستان در حالی با قیمت 350 دلار برای هزار متر مکعب انجام شد که ترکمنستان همین مقدار گاز را به قیمت 80 دلار به روسیه به فروش می‌رساند و حداکثر قیمت منطقی برای فروش گاز به ایران 180 دلار بود. اما با لابی برخی گروه‌های دلال، ‌وزارت نفت قرارداد را با دو برابر قیمت واقعی منعقد کرده است.

گفته می‌شود تشکل‌های خیریه‌ای که فرزندان و خانواده‌های برخی مقامات اجرایی کشور در آن‌ها فعالند، نقش دلال را در انعقاد این قرارداد ایفا کرده‌اند و طرح دادن اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور در موضوع توصیه تلفنی به ترکمنستان برای قطع گاز، صرفاً یک جنگ روانی برای انحراف افکار عمومی از پشت صحنه فسخ قرارداد قبلی و انعقاد قرارداد جدید از سوی اینان بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 بهمن 1387
بچه دليل بايد گازرا به دوبرابر قيمت روز ازتركمنستان بخريم بنده كه سر درنمي آورم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.